Producten

e-Domotica APP

Hoe stel ik de e-Domotica App in voor mijn iPhone, iPad of Android apparaat? Let op!

  • Zorg ervoor dat uw e-Centre basisstation is voorzien van de laatste software versie (3.12 of hoger)
  • Om de apparaten en verlichting buitenshuis te kunnen bedienen moet het e-Centre basisstation verbonden zijn met het internet en gekoppeld zijn aan uw e-Domotica portalaccount.

Met de gratis e-Domotica app kunt u uw huis bekijken en bedienen waar u maar bent. De app is beschikbaar voor Apple iOS apparaten en Google Android apparaten.
Bekijk hier de instructievideo voor het instellen en gebruiken van de e-Domotica app

1. De e-Domotica app downloaden

Download de app voor Android in Google Play en voor iOS in de Apple iTunes Store:
App Store  Google Play

2. De e-Domotica app instellen

Nadat de app geïnstalleerd is kunt u deze opstarten. Het Instellingenscherm wordt geopend, waar u een nieuw e-Domotica portal account kunt toevoegen.

In de velden onder “Bedienen (buitenshuis) via internet” vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw e-Domotica Portal account in (optioneel). Heeft u geen e-Domotica Portal account of wilt u uw e-Domotica systeem direct kunnen benaderen, vul dan een WAN IP adres, een (sub)domein of DynDNS naam in het veld eronder.
In de velden onder “Bedienen in huis via thuisnetwerk” vult u het IP adres in van uw e-Centre, dit kan het “IP adres bedraad” of het “IP adres draadloos” zijn. Dit IP adres kunt u achterhalen via het e-Centre touchscreen, door op het scherm op “Apparaten” te drukken, druk daarna op “Inst.”.
Heeft u een e-Centre Whitebox? Achterhaal dan het IP adres via de “DHCP Client list” in uw modem/router. Dit is een lijst met aangesloten apparaten
Druk op “Account Opslaan” om verder te gaan. U keert in het Instellingenscherm terug.

3. De e-Domotica App gebruiken / verbinden met e-Centre

Druk op de naam of het e-mailadres van uw e-Centre om verbinding te maken met uw e-Domotica systeem.
Nadat het verbinden met uw e-Centre is gelukt verschijnt het home scherm met eventuele sceneknoppen en kunt u de de app verder gebruiken.

Problemen met de app?

Kunt u geen verbinding (meer) maken met uw e-Centre basisstation, in huis en/of buitenshuis? Indien u een VPN verbinding eerder had ingesteld, maak dan eerst verbinding via VPN om uw e-Centre thuis te kunnen benaderen. Lees hier meer…
Maakt u geen gebruik van een directe VPN verbinding en de app werkt nog steeds niet? Dan is het raadzaam om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Stel vervolgens de app in met de actuele gegevens, om precies te zijn:

  • Gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord van de e-Domotica portal
  • IP adres (bedraad of draadloos) voor de lokale bediening in huis
  • Optioneel: WAN IP adres of DNS naam (DynDNS of subdomein) al dan niet aangevuld met een IP adres

Log met wijzigingen

Versie 2.7.x

  • Mogelijkheid toegevoegd om e-Centre buitenshuis te benaderen via een directe verbinding (via WAN IP adres, domeinnaam of DynDNS naam)
  • Opslag van profielen wordt nu op basis van profielnaam uitgevoerd (was e-mailadres)
  • Probleem met animatie in instellingenscherm opgelost voor oudere Android versies

Versie 2.6.x

  • Navigatie naar instellingen (en terug) gewijzigd, dit is nu bovenaan in het scherm beschikbaar
  • Voor iOS: Tabblad Instellingen is verwijderd vanwege mogelijke problemen (zwart scherm)
  • Sortering ruimtes in locatie-scherm op alfabet
  • Sortering aan/uit zetten via Instellingen scherm, bewerk account
  • Locatie “alle apparaten” toegevoegd om alle bedienbare apparaten in één scherm te zien en alle sensoren in één scherm te zien
  • Schakelen tussen e-Domotica Portal accounts verloopt nu beter
  • Probleem opgelost waarbij camerabeelden van de camera’s omgewisseld werden.

Versie 2.5.5

  • Opgelost: iOS App start niet indien iPhone of iPad iOS 9.x gebruikt
  • Opgelost: Android App komt op de voorgrond bij een scherm rotatie in een andere app.

Versie 2.5.4

  • Het instellingenscherm is vernieuwd en geeft de mogelijkheid om maar liefst 5 e-Domotica systemen te bedienen
  • Geef elk account een korte naam (eventueel met emoji/icoon)
  • Meer tekst en uitleg aan de app toegevoegd
  • Het laadwiel (loading wheel) op diverse schermen is minder vaak in beeld
  • Verbetering in de connectiviteit met de e-Domotica Portal

Versie 2.5.2

  • Android: Verbeterde menu navigatie, het is nu mogelijk om naar links en rechts te swipen (vegen) en zo naar bijvoorbeeld het locatie scherm of het camerascherm te te gaan.
  • Het instellingenscherm is verbeterd
  • Nieuwe iconen toegevoegd voor komende software update van het e-Centre basisstation
  • Probleem opgelost in het berichtenscherm bij het verwijderen van alle berichten
  • Probleem opgelost bij het verlopen van de beveiligde e-Domotica portal verbinding
  • Probleem opgelost bij het gebruik van bijzondere tekens in het wachtwoord van een e-Domotica Portal account
  • Terug knop op de telefoon sluit de app af zonder bevestiging

Versie 2.4

  • probleem opgelost bij het gebruik van meerdere profielen
  • diverse kleine bugfixes

Versie 2.2

  • Initiële native app voor iOS en Android

Bestel informatie

Service informatie

Over MeerServices

MeerServices
Deze website is een onderdeel van MeerServices Automatisering

Industrieweg 50-56
3144 CH Maassluis
info@meerservices.nl

Algemene voorwaarden | Privacy policy | © Meerservices 2018

e-Domotica is overgenomen door MeerServices. Ga naar deze pagina voor meer informatie. Dismiss